torsdag 26. juni 2014

Langtur på Trek´en

I går var det meldt så fint vær hele dagen at jeg kunne bare ikke la være å sykle meg en tur. Av og til så sykler jeg på formiddagen, og når det passer så hender det at jeg "stikker bortom" jobben til Geir (på Sola) og så sitter jeg på med ham hjem. Det blir jo vinnvinn for meg, som egentlig hater å sykle hjem. Hihi...
Jeg syklet i kortkort denne gangen, og det sier jo litt om hvor deilig temperaturen var. Siden jeg nesten aldri våger meg ut med helt kort sykkelbukse! ;)

Jeg bestemte meg for å sykle en litt lenger tur denne gangen siden været var så fint, men óg fordi at da kunne det passe utmerket å få teste ut Trek´en på en litt lengre tur. Så derfor ble det (Nord)sjøveien som ble første lange strekket på turen. Den fant jeg ut at var litt over 2mil å sykle.


Første stopp: Orrestranda 



Neste stopp: Reve




Neste stopp: like før krysset i Solaveien (venstre:Voll, høyre:Klepp):


Etter å ha syklet langs Kleppveien til Tjelta, så kom jeg til der jeg vanligvis pleier å sykle rett frem i "Tjelta-krysset" for å komme til Geir. Men denne gangen svingte jeg Trek´en til venstre og syklet på Vigdelsveien til jeg kom ned til Hellestø-stranden:



Herlig å ha veien helt for seg selv på tur!


Kom ned til -og syklet langs Hellestø-stranden:

Feistein Fyr kan skimtes langt der ute


Etter noen kilometer langs denne veien skiftet jeg over til Ølberg Havnevei og syklet videre ned til Ølberg Camping. Der hadde jeg en litt lengre pause for å ringe til Geir og informerte ham om hvordan jeg lå an i løypa. 


Ny iskiosk
Inn til campingen
 Etter å ha innsett at den stoppen ble litt for lang (stive bein!) syklet jeg Ølbergveien til jeg kom til nok et veiskille

Jeg tok til venstre på Nordsjøveien og syklet til Sola stranden:


Folketom strand (?)

Etter nok et stopp for å knipse litt bilder, fortsatte jeg på Nordsjøveien forbi flyplassen:


Innså at jeg hadde veldig god tid til jeg skulle møte Geir, så jeg "trillet" litt inne i Sola sentrum


Før jeg tilslutt, etter 4,5 mil på sykkelsetet, endte opp på jobben til Geir:


Det var en kjempefin tur på raceren, og til alle dere som sa at jeg kom til å elske sykkelturene på en landveisykkel: Dere hadde helt rett! Jeg simpelten storkoser meg på setet til min (lille) Trek! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!