tirsdag 3. september 2013

#27 Dobbeltturen

På onsdag gikk vi den syvende turen vår av totalt 52 hverdagsturer. Vi gikk langs det nye dobbeltsporet (derav navnet "Dobbeltturen") langs jernbanen, i Hillevåg bydel denne gangen. 
Vi startet ved Hinna skole (rett ved Jåttå tog st.) og gikk i retning "nord". 

Først langs en gammel, nedlagt jernbanevei. Tydeligvis lenge siden det hadde gått noe tog der, for det var overflod av skog der nå.



Kuleste postkassen ever!
Videre gikk turen forbi Hindalsdammen;





...og Hindal Gård


Før vi kom til et av de penere strøkene i Stavanger; Vaulen. Der var det veldig mange fine hus som vi kunne hvile øynene på mens vi gikk langs veien. Eller blir det kanskje mer riktig å kalle dem for "villaer"? Ja, jeg tror dét.



Mitt fremtidige hus?

Og kuleste fuglekassen!
Hihi!...





Gjennom Marieroparken;



Og aléen;
Sveitservillaen "Damsgård" fra 1870-årene
En helt "okey" bolig å bo i ... 
Ned mot "industri-gater" i Hillevåg




Ja, og så var det sånn omtrent her vi var, da vi fant ut at vi hadde *kremt* gått feil (eller for langt).
Vi skulle svingt av fra den veien vi gikk på litt tidligere, men da var vi opptatt med å se på hvordan folk hadde det i hagene sine... ;)

Mor: "jeg tror vi har gått feil nå...?"
Da vi var på rett vei igjen, fortsatte vi ned en sti til vi kom til sjøen, jernbanen og dobbeltsporet som skulle føre oss sørover igjen;





Kryssing over jernbanesporet

Dobbeltsporet




Gikk en liten bit nordover mot Stavanger, en aldri så liten "tapp" av en bit, før vi snudde og gikk sørover igjen. Bare fordi kartet viste at veien skulle gås slik


Vendepunktet ved siloene i Hillevåg
På vei sørover igjen
Turtelduer (- eller svaner) langs veien

Forbi Mariero stasjon;



Danse-Guro gjør en piruett for fotografen!

Gikk videre, og så stoppet vi ved Vaulen badeplass for å spise lunsjen vår;



"Kajakkere" ute på padle-tur
Hmm, hvor nærme tørr vi å sitte de andre mon tro?

Kanskje vi skal sitte heelt for oss selv?
Nei, vi går nærmere!...
Her kanskje?
Ja, her kan vi sitte!
Jepp, her var det fint :)
Men nærmere enn dét, tør vi ikke å gå ;p


Så gikk vi videre mot Jåttåvågen, med alle dens fine badestrender og båtplasser langs veien;




Hindal Gård, fra den andre siden
"Kursplass" for "plattform-menneskene"

"Det skjeve tårnet" i Jåttåvågen

Deretter gikk vi forbi en "nybygget by" med nye boliger og kontorer i Jåttåvågen


Viking Stadion
En elv? Midt i mellom alle byggene, her liksom??
Aronia-bær blir smaket på


Rundt hele dette området, og så bak Viking Stadion og den nye videregående skolen (Jåttå vgs)


Bak -og rundt Hinna Idrettpark


Før vi tilslutt kom tilbake til bilen og utgangspunktet vårt ved Hinna Skole.
Turen var 12,1km lang, og vi brukte 4timer innkludert matpause underveis.

Medbrakt på turen hadde jeg også min nye kopp som jeg har fått av min "turkamerat";
Klar for kaffedrikking på de resterende 45 turene våre! :)

2 kommentarer:

  1. Har sagt det før: SPREKA!
    Du må ha sterke bein altså!
    Du ser fin ut, og alle bilder ligeså:)

    SvarSlett
    Svar
    1. ÅÅ, så snill du er som kommer med så fine kommentarer! Nå ble jeg veldig glad, Janne. Takk! :)

      Hmm, ja når du sier det, så har jeg vel kanskje noen sterke bein(?). Jeg har alltid hatt "store" (som i tykke bein med et godt lag polstring på), så det har vel kanskje også resultert i gode, solide muskler langt der inni ett sted! ;p
      Så sånn sett så er jeg nok antageligvis veldig utholdende, eller seig, hvis jeg skulle løpt/syklet over lengre tid. Problemet hos meg, er at det sitter i hodet mitt. Det er liksom dét som stopper først hos meg (men det er jeg nok ikke alene om da :p )

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!