tirsdag 12. mars 2013

Galskapen lenge leve

Galninger er et fint ord som kan beskrive oss (meg) når det kommer til det å trene. Eller, sprekinger som jeg heller velger å kalle det. Det høres så mye bedre ut.

Hey all u crazy people...

For når det er x antall minusgrader ute, og vi tar ut på sykkeltur bare fordi det har vært så pent vær og sol hele dagen, så hjelper det jo ikke stort at det har vært sol hele dagen og vindstille, når du kommer opp i fart på sykkelen og det ikke lenger er sol ute. Da blir det kaldt på henda, låra og, ja alle steder på kroppen som det faktisk går an å fryse på seg frostskader!


Heldigvis så ble det ikke en lenger tur enn litt over 1mil da. Men, det er visst jaggu meg langt nok på slike kalde dager som vi har nå. Og jeg som trodde vi snart var ferdig med de vinterlige temperaturene. Jaja, det kommer vel snart..

Strike a pose!

Skulle vært modell jeg vett`!



  • Distanse: 13,93 kalde kilometer
  • Varighet: 48 kalde minutter
  • Gj.puls: 118 

Kartet viser at vi syklet til Varhaug ("nabobyen"), bortover på en fin grusvei de har "over there", og så hjem igjen. Og da vi endelig kom oss innenfor døra hjemme... var jeg så kald, så kald. At jeg var sikker på at jeg aldri skulle bli varm igjen. Og takket gud og enhver mann for at vi har både varmepumpe i hus, og umenneskelige mengder med varmt vann i dusjen! For dét trengtes kan du si :)

Jammen er dere som går på ski i flere timer i denne kulden, imponerende gode altså!

Tirsdag 12.mars - styrke på bein, skuldre og mage

Det får være nok "ute-trening" med denne syklingen for en stund (ihvertfall for ett par dager). Så i dag ble det en styrkeøkt på bein og skuldre heller.
Mye bedre (og ikke minst varmere) å trene innendørs nå når det er så kaldt ute :)

-Knebøy & skulderpress m/stang
-Bulgarsk utfall & sidehev
-Strake markløft & bakside skuldre
-Planke m/opptrekk

8 kommentarer:

  1. Modell yrket her you come! Ja det er lett å la seg lure i vårsolen. Jeg lurer meg selv rett som det er, men kler meg da godt på forhånd;) å ja det er på grunn av erfaring.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja man lærer så lenge man lever, er det ikke dét de sier? Jeg har også begynt å kle meg mye mer "omtenksomt" det siste halve året med den vinteren vi nå har hatt.
      Men, siden jeg ikke har så mye erfaring med sykkelen ute på vinterstid, så er jeg jo ikke så vant til å kle meg deretter heller :)

      Ja, jeg tror nok jeg hadde hevdet meg blant de på toppen i motebransjen, tror du ikke det? ;)

      Slett
  2. Er det så vårlig og fint hos deg da..? :) flink til å trene du!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Men nei, brrr... det var kaldt ute da. Og er.. :)
      Men selvfølgelig, det er jo alt etter hvordan du ser det da. For noe snø er det ikke, så sånt sett så er det jo "vårlig" her på Jæren :)

      Slett
  3. Synest jeg ser noen STIGNINGER på turen din, jeg? Bildene ser veldig sommerlige ut, men lyver nok mye. Her har vi knapt begynt å tenke på vårservicen på syklene...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke så mye stigning, nei. Heldigvis ;)
      Og ja, de lyver veldig, for det var kaaldt å sykle. Men klart, hadde vi syklet ut tidligere på dagen, når det faktisk var SOL ute, så hadde det kanskje vært en smule varmer ;p

      Slett
  4. Åh, det så deilig ut med sykkeltur! Gleder meg til det blir bart så jeg kan sykle selv:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er en deilig følelse og endelig kunne være ute i frisk luft etter en laang vinter inne :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!