søndag 5. august 2012

Sykkeltur i godværet

Her kommer endelig bilder fra gårsdagens sykkeltur; Treningsresultat 04.08.2012.
Siden det var så utrolig fantastisk vær i går, med både tilstedeværelse av sol og omtrent så vindstille som det går an å få det, så måtte styrketreningen inne rett og slett vike for en aldeles flott sykkeltur ute i går! :)
Det er noe med det føler jeg, lørdag(kveld), sommer og fint vær. Da blir liksom turen bare enda bedre (nesten som følelsen av å ha ferie), når jeg vet at jeg kan være ute lenge uten å tenke på hverken "tid eller sted" :)

Sykkelturen:
Distanse - 27,55 km
Tid - 1t, 16min
Gj. fart - 21,8 km/t
Gj.puls - 129

Og dette kom opp som tekst på klokka etterpå:

"Basis- og Distansetrening, lang
Denne treningen forbedret din grunnleggende aerobe utholdenhet og aerobe kondisjon, og økte metabolismen. Kroppens evne til å lagre oksygen i det kardiologiske systemet og i musklene ble forbedret. Denne treningen utviklet også utholdenheten for musklene som arbeider. Ettersom treningsøkten var lang, kan effektene forventes å være sterkere. Fett og karbohydrater er næringskildene som kroppen din bruker ved denne treningsintensiteten."


Det er sjelden, faktisk så har det ikke hendt tidligere, at dette har blitt beskrevet på turene jeg har hatt. Kanskje jeg burde bruke sykkelen mer som "restitusjon-trening"? :)


Og her er resultatet i bilder:
Alt utstyr må på før turen :)


Klar for sykkeltur!



Tomat(gartneri) er det i mengder her på Jæren



Veien ned til en av (de mange) strendene 

Selvportrett med sola i fleisen!

Håelva

Hå Gamle Prestegard i bakgrunnen

Laksefisking

Den berømte hengebrua som må forseres



Hå Gamle Prestegard

"Kunst" (?)

Dagens tur (løping), som jeg faktisk er utrolig stolt av å ha utført, kommer i morgen. Men jeg kan si såpass, at det ble nesten ny rekord! ;) Sammen med ukens resultater også. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!